Vegarecepten op Instagram

Steeds meer mensen willen niet meer een bijdrage leveren aan het eten van vlees. Ze gaan opzoek naar vleesvervangers of plantaardige producten, die voor hen net zo lekker zijn. Het is belangrijk dat mensen die overstappen naar de vegetarische producten weten welke goed voor hen zijn en het beste de vleesproducten vervangt. Een strategie die hierbij gehanteerd kan worden is het delen van recepten. Er zijn verschillende platformen waar dit gedeeld kan worden maar social media en dan vooral Instagram is hiervoor de beste keuze!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Wanneer mensen van een bepaald recept een video of foto plaatsen van het eindresultaat, trekt dit de aandacht van mensen. Ze gaan de foto’s verder bekijken en het recept wat eronder vermeld staat doorlezen. Het is in dit geval de bedoeling de persoon zowel te informeren als te triggeren. Informeren als in hoe een Vega recept gemaakt wordt als mensen triggeren om verder te kijken op de pagina naar meer recepten zodat zij dit zelf ook kunnen gaan maken.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!